niedziela, 1 kwietnia 2012

No. 2

Ponieważ zima za oknami powróciła, to ja sobie pozwolę powrócić do poprzedniego postu :) Podałam Wam moje TOP kolory na ten okres, a dziś chce się skupić bardziej na jednym z nich, a mianowicie na niebieskim.
Ach! Na samą myśl o tych wszystkich odcieniach: kobaltowy, błękitny, granatowy, chabrowy, błękit paryski, turkusowy, lazurowy, szafirowy...i wielu innych buzia mi się uśmiecha :) Świat zakochał się w odcieniach niebieskiego. Jedyne co się zmienia to jego nasycenie. Około pięciu lat temu dominowały te najcięższe odcienie, najbardziej klasyczne i eleganckie m.in. kobaltowy. Valentino (pierwsza dwójka), Donna Karan (kolejna dwójka) jak i Alexander McQueen (ostatnia dwójka) w swoich kolekcjach uwzględnili nowy trend wśród kolorów:

(źródło: stylistka.pl)





















W sklepach ogólnodostępnych pojawiło się wiele propozycji i żałuję bardzo, że jedyny mój zakup z tego okresu to rajstopy w różnych odcieniach niebieskiego ;D
Po tym rzucie na kolor kobaltowy, na półkach sklepowych zaczęły dominować inne kolory...kolor niebieski odszedł do lamusa, jednak jak się później okazało na bardzo krótko. Pamiętam, że wtedy upolowałam jedną z niewielu niebieskich rzeczy - falbaniastą spódniczkę w trzech różnych odcieniach niebieskiego i zastanawiałam się w domu po co ja ją w ogóle kupiłam. Na szczęście kolor niebieski wrócił i pozostał na wiele sezonów, aż po chwilę obecną. Jak już wspomniałam, jedyne co się zmienia to jego odcień. W okresie zimowym dominują zaprezentowane już ciężkie odcienie, a na wiosnę....pastelowe odsłony koloru niebieskiego, z zauważalną nutką zieleni.
Moją wcześniejszą zdobyczą w tej gamie barw są zwykłe, miętowe rurki (Zara):

(źródło: szafa.pl)

Osobiście poluję jeszcze na marynarkę typu:
Zara
 (źródło: stylio.pl)



Oczywiście kolor niebieski nie jest tylko i wyłącznie "zaklepany" dla konfekcji damskiej. Dla panów kolor niebieski jest jak najbardziej dozwolony :)

(źródło: mr-vintage.blogspot.com)

A jeżeli będziecie mieć kiedyś wątpliwości co ubrać np. do niebieskich spodni to warto pamiętać, że pastelowe odcienie różu i beżu idealnie się wkomponują w Wasze zestawy. Ewentualnie, gdy chcemy wyglądać poważniej, to pastelowe odcienie można zamienić na czerwień lub butelkową zieleń, ale oczywiście wszystko z umiarem i w dobrym guście :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz